Přeskočit na hlavní obsah

Asterix: Sídliště bohů | Astérix: Le domaine des dieux [75%]

Čestí kinodistributoři se v poslední době chovají celkem zajímavě, když přijde řeč na animáky pro děti. Samozřejmě, v distribuci je třeba mít vždy alespoň jeden nebo dva pro publikum nejmenší, nicméně když se loví ve vodách direct-to-DVD titulů z Ameriky a zbytku světa, které se posílají u nás normálně na plátna kin, je to už celkem do očí bijící. Je proto více než příjemná změna, když se k nám do kin dostane loňské dobrodružství Asterixe a Obelixe, které se vydalo po několika hraných adaptacích opět cestou animace. A pokud vám zrovna tihle hrdinové alespoň trochu přirostli k srdci, rozhodně byste měli zpozornět.  

Asterix, Obelix, Panoramix a zbytek galské vesnice žije svým poklidným životem, s občasnými nájezdy římských jednotek, které se pokoušejí jejich vesnici jednou pro vždy zničit. To se jim však ani přes nespočet plánů nikdy nepodařilo. A tak sám Julius Casear přichází s dalším ďábelským plánem jak se odolných Galů zbavit. Postaví kolem jejich vesnice nové římské sídliště a obklopí tak vesničku civilizací, zatímco stavbou vykácí široké okolí vesnice. To se samozřejmě nikomu z obyvatel nelíbí, nicméně ať se snaží stavbu zastavit jak chtějí, ta pokračuje bleskovým tempem a zanedlouho je otevřena první obytná budova... 

Hned ze začátku se musím přiznat, že jsem na novém Asterixovi skončil vlastně náhodou, což jen umocnilo moje překvapení. Už od mala mám příběhy tohoto hrdiny velmi rád, nicméně poslední díly filmové série mě už poněkud nudily, případně vyloženě štvaly. A tak jsem bral nového Asterixe jako jakýsi pokus o to vyždímat značku nějakým novým způsobem a více mu nevěnoval pozornost. Faktem ovšem je, že Asterix: Sídliště bohů je jeden z nejpříjemnějších animáků za poslední dobu. 

Novinka totiž kombinuje jak zábavnost a nápaditost starších kreslených příběhů, tak určitou přímočarost a humornost prvních dvou hraných adaptací. To ve výsledku funguje překvapivě dobře,. I když totiž v podstatě Sídliště bohů nepřináší nic moc nového a působí tak spíše jako epizoda ze života Galů, spíše než nějaký celistvý příběh, pokud máte rádi tyto postavy a humor se kterým operují, rozhodně zklamáni nebudete, toho je tu totiž dostatek. A není u toho třeba ani mít zrovna po ruce svoje caparty nebo už trochu odrostlejší potomky. Je tu dost narážek a humoru pro všechny věkové kategorie. 

Audiovizuální zpracování je takový lepší standard, takže ani po této stránce není moc kritika na místě. Navíc, zpracování je dostatečně zábavné a vyladěné na to, aby vás nějaký přechod od kresleného nebo hraného filmu trápit vůbec nemusel. Tvůrci navíc přihazují hned několik vizuálních nápadů a příjemnou hudbu, která jen podtrhuje to, jakou příjemnou pohodovkou Sídliště bohů je. Český dabing navíc využívá z většiny dabéry s rolemi spjaté již v minulosti, což je rozhodně další pozitivum. 

Asterix: Sídliště bohů je docela překvapivě hodně slušnou animovanou podívanou pro celou rodinu, která si v hodině a půl, kterou vám zabere, nevybírá slabou chvíli a baví od začátku do konce. A navíc přihazuje i něco navíc. Pokud tedy hledáte v nabídce kin něco, u čeho se zabavit s celou rodinou, je tenhle francouzský animák ideální volbou. A pokud máte tuhle partičku v oblibě, je úspěch rozhodně zaručen.        
Asterix a velmi příjemné překvapení. Snoubení adaptačních postupů kreslených animáků s prvky prvních hraných adaptací přichází jako vítaná změna oproti utahaným posledním pokusům v hraném sektoru. Asterix: Sídliště bohů je velmi příjemným animákem, který byť má sice jednu dvě chybky na kráse, předvádí ideální rodinnou zábavu s partou galských vesničanů vzdorujících novému ďábelskému plánu Caesara. 
 Koktejl: 
40% Římani
50% Galové
10% Stavba tisíciletí 

Asterix: Sídliště bohů
(Astérix: Le domaine des dieux, Asterix: Sídlo Bohov)
Animovaný
Francie, 2014, 85 min


Režie: Alexandre Astier, Louis Clichy
Scénář: Alexandre Astier
Hudba: Philippe Rombi
Hrají: Alain Chabat, Laurent Lafitte, Géraldine Nakache, Alexandre Astier, Elie Semoun, Lorànt Deutsch, Roger Carel, Florence Foresti, François Morel, Lionnel Astier, Guillaume Briat, Artus de Penguern, Pauline Moingeon, Sébastien Lalanne, Christophe Bourseiller

Mládeži přístupný
Česko V kinech od: 05.03.2015 Bioscop
Slovensko V kinech od: 05.03.2015 Magic Box
Francie V kinech od: 26.11.2014 SND

http://www.csfd.cz/film/376640-asterix-sidliste-bohu/
http://www.imdb.com/title/tt3759416/




Komentáře

  1. 2 minutový trailer dabovaný jinými herci než později ve filmu, natočený o několik týdnů dříve jiným štábem než pozdější filmový dabing, trochu zkreslil představu, jak bude film vypadat.
    O to větší překvapení pak byl výborný dabing s 3D verzí filmu v kině. BRAVO!!!! Tleskám.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...