Přeskočit na hlavní obsah

Ave, Caesar! | Hail, Caesar! [55%]


Ethan a Joel Coenovi patří mezi ty nejvýraznější filmové tvůrce současného Hollywoodu. Není proto divu, že od každého jejich dalšího snímku se čekají velké věci. Ty slibovala i jejich novinka Ave, Caesar!, která tento týden vstoupila do českých a slovenských kin. Téma zákulisí filmu a atmosféra dobového Hollywoodu bývají většinou sázky na jistotu. Je tomu tak i v neskutečně hvězdně obsazeném snímku, nebo se spíše jedná o rozporuplnou záležitost podobně jako jejích poslední film 


Eddie Mannix (Josh Brolin) pracuje jako jeden z nejvýznamnějších filmových producentů v Hollywoodu. Pod jeho křídla spadá i nová produkce jeho studia s názvem Ave, Ceasar!, kterou natáčí také jedna z největších hvězd, Baird Whitlock (George Clooney). Ten se však stává terčem únosu tajné skupiny s označením Budoucnost, která za jeho navrácení požaduje tučné výkupné. Eddie tak jednak musí řešit jak získat svoji hvězdu zpět, nicméně jeho ostatní pracovní povinnosti na nej nepočkají. A to mu právě na stole leží také nabídka od vládní společnosti, díky které by mohl od filmu odejít za lepším... 

Všechno tam je. Ave, Caesar! má všechno, co ve filmech podobného ražení mám zkrátka rád. Dobový Hollywood, skvělé vizuální zpracování, sympatické obsazení v sympatických rolích, kousavé dialogy a jednotlivé repliky a přiměřená nadsázka aby to vše podtrhla. Přesto pro mě tenhle film nefunguje ani trochu. Nejsem si úplně jistý, čím to, nicméně i přesto, že právě novinka Coenů má vše co by pro mě měla mít, mimo několika málo momentů v ní nefunguje téměř zhola nic. Místo celistvého filmu se tak mění tahle dvouhodinová podívaná spíše na pásmo více či méně zábavných skečů, propojených relativně zdlouhavým a nepříliš zábavným fillerem. 

Jistě, ten zpravidla Coeni umí, nicméně zde to příliš nefunguje, diváka to nudí a při druhém nebo třetím segmentu z komunistického sněmu jsem už velice vážně zvažoval spánek. Samozřejmě jen do momentu, než to vše rozčísnul přesně mířenou replikou George Clooney. Nicméně podobných momentů ve filmu není tolik. Jednoduše i přes účast mnoha talentů (například Ralph Fiennes i na malém prostoru krade film pro sebe) se jejich role mění spíše v epizodní karikatury, které přednesou jednu dvě repliky a poté zmizí ze scény. A to co na ní zůstane nedokáže utáhnout celé dvě hodiny relativně slabého pokusu o komedii s přesahem. 

Audiovizuálně se samozřejmě opět jedná o precizní práci, Roger Deakins opět ukazuje proč patří mezi špičku, Carter Burwell poté opět přináší další úspěšnou spolupráci s tvůrčím duem.  Možná snad jen vizuální triky by zasloužily trochu více pozornosti, především pak u závěrečné scény s ponorkou, kde je trochu problém s kontinuitou, i vizuálními poměry. Ten nejvážnější problém je ovšem stále scénář. Ave, Caesar! zkrátka nudí a ani mnoho známých tváří a pár nápaditých a kousavých momentů to nezachrání. 

Tohle se zkrátka Coenům moc nepovedlo. Jistě, najdou se určitě i příznivci tohoto filmu, nicméně minimálně pro mě jako člověka vyhraněného na podobně zaměřené snímky ze zákulisí filmu, se tady jedná o výraznou trefu vedle. Pár slušně napsaných dialogů a množství sympatických hrdinů nezachrání tuto jinak nudnou a myšlenkově silně nuceně protěžovanou záležitost, která z velkého potenciálu a velkých témat nedokáže vytěžit zhola nic. Bezesporu se pro mě jedná o jedno z výrazných zklamání letošního roku.  

Coeni tentokrát koncentrovaná nuda. I přes fakt, že filmy podobného rázu jsou má krevní skupina a téměř všichni z obsazení patří mezi mé oblíbence, nějakým záhadným způsobem se tvůrčímu duu povedlo vytvořit dvouhodinovou nudu, kterou nezachrání ani pár dobrých replik a slušná audiovizuální stránka. Násilné protěžování vážných témat a rozmělnění zajímavých postav na striktně epizodické role snímku rozhodně nepomáhá. 


25% Dobový Hollywood
25% Slušné herecké obsazení 
20% Komunismus
30% Nuda

Ave, Caesar!
(Hail, Caesar!)
Komedie / Drama / Muzikál
USA, 2016, 106 min

Režie: Ethan Coen, Joel Coen
Scénář: Ethan Coen, Joel Coen
Kamera: Roger Deakins
Hudba: Carter Burwell
Hrají: Josh Brolin, George Clooney, Alden Ehrenreich, Ralph Fiennes, Scarlett Johansson, Tilda Swinton, Frances McDormand, Channing Tatum, Jonah Hill, Heather Goldenhersh, Alison Pill, Max Baker, Fisher Stevens, Patrick Fischler, Tom Musgrave, David Krumholtz, Patrick Carroll, Clancy Brown, John Bluthal, Alex Karpovsky, Robert Picardo, Geoffrey Cantor, Christopher Lambert, Ming Zhao, Helen Siff, Basil Hoffman, Ralph P. Martin, Natasha Bassett, Jon Daly, Fred Melamed, Mather Zickel, Clement von Franckenstein, Wayne Knight, Jeff Lewis, Kyle Bornheimer, Josh Cooke, Peter Jason, Stephen Ellis, Jillian Armenante, Jacob Witkin, Jack Huston, Agyness Deyn, Emily Beecham, E.E. Bell, Dolph Lundgren, Terry F. Smith
Produkce: Ethan Coen, Tim Bevan, Eric Fellner
Scénografie: Jess Gonchor
Kostýmy: Mary Zophres

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 03.03.2016 CinemArt CZ
Slovensko V kinech od: 03.03.2016 CinemArt SK
USA V kinech od: 05.02.2016 Universal Pictures

http://www.csfd.cz/film/388531-ave-caesar/
http://www.imdb.com/title/tt0475290/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit. 

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room. Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku Wind River z minulého roku?