Přeskočit na hlavní obsah

V cizí kůži | The Change-up [45%]



http://www.csfd.cz/film/277786-change-up-the/


Komedie
USA, 2011, 118 min

Režie:

 David Dobkin


Komedie s tématikou záměny nejsou zrovna něčím originálním. Však stačí si vzpomenout na snímky jako Mezi námi děvčaty, Žába k zulíbání nebo Já jsem ty a ty jsi já. Očividně jich ale nebylo dost, neboť letos přichází komedie V cizí kůži. Nejspíše někomu přišlo, že téma nebylo dostatečně probráno, nebo že se případně přiživí na oblíbenosti zmíněných snímků. Tak jako tak, tentokrát si těla mění Ryan Reynolds a Jason Bateman pod dohledem režiséra celkem slušné komedie Nesvatbovi Davida Dobkina. 


Mitch a Dave jsou nerozluční kamarádi již od základní školy. Jejich životy se však od té doby vydaly každý jiným směrem. Jeden z nich je uznávaný právník, kterého čeká brzo povýšení, a má šťastnou rodinu. Druhý je naopak ne moc úspěšný herec a playboy, který jde životem bez vyššího cíle. Při jednom z jejich večerních flámů oba vysloví přání života toho druhého. Problém je, že toto přání pronesli, zatímco močili do fontány, která zdá se má zvláštní schopnosti. Pro oba je pak celkem slušným překvapením, když se druhý den ráno oba probudí v těle toho druhého. Aby toho nebylo málo, fontána zmizela neznámo kam a oba tak musí žít život toho druhého. Na druhou stranu je to pro ně vhodná ukázka toho, jaké by to bylo, kdyby se jejich sny do detailu splnily.



Jít do filmu, kterého zápletka tu už několikrát byla s sebou přináší jednu zásadní vadu, která snímku většinou moc nepomůže. A to sice fakt, že každý bude hlavně srovnávat tyto dějově téměř shodné filmy. Jednoduše se pak může stát, že ačkoliv revidujete něco, skončíte jako průměrná kopie která jakoby propadla přes kopírák. A to se přesně tady, bohužel, stalo. V cizí kůži ačkoliv nabízí zatím celkem neokoukané tváře, nenabízí nic moc navíc, co by mělo diváka motivovat pro to, aby dal snímku šanci. Snad možná jen neskutečně sympatická Olivia Wilde.



O co víc, nabízí právě tu směsku nechutného humoru, hnaného za úroveň dobrého vkusu, podpořenou opakováním nevtipných scén za účelem učinění průměrné věci vtipnou. Bez většího účinku. Jednoduše se tak stane, že vám může některý z vtipů několikrát variovaný v průběhu filmu přerůst přes hlavu, a bude opravdu obtížné pro vás přesvědčit se k tomu, abyste snímek dokoukali. Ono totiž V cizí kůži lavíruje celou dobu někde na pomezí vtipnosti a trapnosti. To se odráží i u hlavní dvojice, kde Jason Bateman je opět už posté zase jen ten typický Jason Bateman, tedy v podstatě ta stejná postava pořád dokola. Pravděpodobně se tu opakuje syndrom Michaela Cery. Oproti tomu Ryan Reynolds naplno využívá svého charismatu a předvádí se v celkem sympatické roli.



V cizí kůži tak končí přesně tam, kde se čekalo. Jako jen bezduchý a těžce průměrný opis již několikrát viděného, který se snaží sázet hlavně na sympatické tváře a přitom potěšit koho půjde. Problém je, že ačkoliv část osazenstva svoji roli plní slušně, zbytek končí právě s nimi. Škoda, potenciál zrevidovat látku daleko zábavnějším způsobem tu byl.

Ryan Reynolds a Jason Bateman v Mezi námi chlapci? Ani náhodou. Z filmu je cítit snaha vyrovnat se komediím se stejnou zápletkou, avšak chybí jakýkoliv důvod, proč to vlastně sledovat. Maximálně nesmírně sexy Olivia Wilde a sympatický Ryan. Nic jiného z The Change-up nevytáhnete. Čistý průměr jen dokládá koktejl místy až opravdu nechutného humoru a opakující se motivy neustále dokola. Těch pozitivních momentů je tu až přehnaně málo.
Hodnocení
45%




Koktejl :
50 % Průměr a nuda
20 % Potenciál který zůstává nevyužit
20 % Olivia Wilde a Ryan Reynolds jako pozitivum
10 % Všichni ostatní jako negativum 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.