Přeskočit na hlavní obsah

Tři mušketýři | The Three Musketeers [30%]


http://www.csfd.cz/film/278300-tri-musketyri/



V kinech ČR od:20.10.2011 
V kinech SR od:20.10.2011 




  • USA 

    Three Musketeers, The

  • SK název 

    Traja mušketieri

Dobrodružný / Akční / Romantický
Německo / Francie / Velká Británie / USA, 2011, 110 min

Hudba:

 Paul Haslinger


S filmy Paula W.S. Andersona je to celkem těžké. Totiž, i mezi tou čistě béčkovou produkcí, se kterou se tlačí do kin se dá najít pár zajímavých snímků. Rallye smrti byla celkem pohodovka a jeho Horizont událostí rozhodně patří mezi ty lepší sci-fi co jsem měl možnost vidět. V poslední době se ale vrátil k sérii Resident Evil, kterou uvedl na filmová plátna a mé nadšení zrovna nesklidil (viz. tady ). Než se ale pustil do dalšího dílu zombie vybíječky, rozhodl se předvést, jak má vypadat historická akce podle něj. A pustil se rovnou do jedné z nejslavnějších historických látek, adaptaci Tří mušketýrů z pera Alexandra Dumase. Aneb dámy a pánové, díky takovéhle látce by autor jistojistě házel přemety v hrobě až do konce věků. 

Aramis, Porthos a Athos. Tři mušketýři kteří přežili svoji dobu a v současné francii už pro ně není místo. Přežívají jen o vínu a potyčkách s vojenskými jednotkami kardinála Richelieu. Důvod proč bojovat jim dodá mladý D'Artagnan, který chce zachránit Francii před hrozící válkou, kterou svými intrikami chce rozpoutat právě Richelieu, aby obešel panujícího Ludvíka XIII. a stal se oficiální hlavou Francie. Aby tomu hrdinové zabránili, musí se vydat do Británie pro královnin diamantový náhrdelník, který má být důkazem o její smyšlené nevěře s Vévodou z Buckinghamu.  



O úctě k předloze tu nemá smysl se ani zmiňovat. To už máte šanci vyřešit globální oteplování. Anderson si totiž vše vykládá po svém. Hned od prvních momentů, kdy proběhne poněkud kostrbatá představovačka hlavních hrdinů a Athos se vynoří z vody ve svém potápěčském setu aby vzápětí postřílel stráže vodotěsnými  mušketami, zatímco se Aramis inspirovaný skoky v Assasin's Creed spustí ze střechy přímo na gondolu plující po vodě, dojde vám, že tohle asi nebude úplně to pravé ořechové pro vyznavače klasické předlohy. Pokud by vám ale ani tohle nestačilo, Mila Jovovich se coby akční hrdinka v dobové garderóbě dostane přes bezpečnostní zařízení dle Da Vinciho pěkně na styl Resident Evilu, aby se jí podařilo ukořistit plány na létající loď, která sehraje později v ději důležitou roli. Uff.


Dokáži si poměrně dobře představit jak vznikal scénář. To se totiž někdo moc díval na Piráty z Karibiku a nového Sherlocka Holmese, když ho napadlo, že by vlastně nebylo špatné modernizovat zavedenou látku podle moderních trendů. Bohužel přesně podle toho to taky vypadá. Rádoby uchvacující scenérie, plné laciných triků (digitální voda na začátku je opravdu děsivá šílenost), šílených módních výstřelků jako součást specifické výpravy a vynálezy, ze kterých občas přemýšlíte, zda by nebylo lepší trávení času mlácení hlavou o stůl.


Ale dost rýpavých poznámek a teď trochu objektivněji. Tři mušketýři jsou bohužel provařená látka po všech stránkách. Začněme tedy od konce. Hudba je děsná, opakování toho stejného rádoby epického motivu rozhodně není cestou jak udržet pozornost celé dvě hodiny. Triky jsou slušně řečeno šílené, což je při situaci, kdy je na ně kladen celkem značný důraz, poněkud nemilé. Výprava, ač má několik much o velkosti Francie, je poměrně ucházející a rozhodně je jedním z nejmenších problémů. Tím nejhlavnějším je scénář. Nemá smysl se piplat v blbosti hlavní linky a nelogičnosti chování většiny postav. To co ale nejde přehlížet, jsou naprosto debilní postavy.


Ať již totiž jde o rádoby hluboká poselství které ze sebe sype Aramis, Porthosův nadnesený pohled na věc nebo Aramis celou dobu coby ublížený milenec, ani jeden projev nemůže být dál od uvěřitelnosti. Nemluvě o debilitě D'Artagnana a silně pochybné Milady. Pokud tohle měl být sofistikovaný vtip, tak se bohužel nesměji. Celé to přopomíná snahu vymačkat z kamene vodu. To co tam není, z toho jednoduše nevykřesáte ani kdyby jste se snažili sebevíc. Pokud tedy nejste Chuck Norris. A to Anderson i když by moc chtěl není.


Shrňme si to tedy. Noví ´Tři mušketýři jsou rádoby výpravná mizérie, která doplácí na to, že se snaží být ze všech sil moderní. Bohužel, na to očividně nebyly ani peníze ani schopní lidé. Anderson přináší po děsivém čtvrtém Resident Evilu další mizérii, která svojí blbostí může působit pro někoho jako ultimátní Guilty Pleasure, u které se bude bavit nad tupostí snad všeho co se ve filmu objeví, nicméně za mě už to nechci nikdy vidět. Možná ovlivněn dostatečným množstvím alkoholu, abych otupil ten WTF výraz při vzdušném souboji lodí nad Paříží.

PS. A to jsem snímku chtěl fandit, opravdu jsem chtěl.
Paul to opět zvládl. Jeho verze Tří mušketýrů je totální šílenost srovnatelná možná tak s jeho předešlým dílem Resident Evilu. Aneb takhle to vypadá, když se někdo moc dívá na Piráty z Karibiku a nového Sherlocka Holmese, zatímco píše scénář k rádoby epické historické podívané. Tři mušketýři jsou šílení jak v jednotlivých detailech tak v dvouhodinovém celku. Tupý scénář, ploché a stupidní postavy, otravná hudba a hnusné triky. Ale očividně stačí mít souboj dvou vzducholodí nad Pařížem v 17. století a tvářit se přitom ultradrsně a projde vám úplně vše.    



Hodnocení

30%





Koktejl :
50 % Nekrofilní znásilnění známé látky
25 % Čirá debilita
25 % Resident Evil v 17. století

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...