Přeskočit na hlavní obsah

R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů | R.I.P.D. [35%]

Robert Schwentke sice v Hollywoodu již nějakou dobu působí, jméno si však udělal až tři roky starou slezinou akčních hrdinů na pokraji důchodu RED. Od pokračování, kterého jsme se dočkali letos pod taktovkou Dean Parisota, utekl k další komiksové adaptaci, tentokrát o policejním sboru nemrtvých policistů. Pomohl si, nebo spíše přesvědčil o tom, že to posledně vlastně byla jen náhoda?

Nick Walker má den blbec. Při posledním zásahu si s partnerem rozdělili fragmenty zlatého artefaktu, které mají v plánu výhodně prodat. Jenže Nicka tíží svědomí. Druhý den ráno v práci mu tak před tím, než vyrazí na další zásah sdělí, že svůj podíl odevzdá na policii, že mu špatné svědomí za to nestojí. To bohužel jeho parťák slyšet nechtěl a tak jej během zásahu mimo zraky ostatních zastřelí. Nick se ovšem ocitne v hledáčku organizace RIPD. Místo toho aby tak stanu před posledním soudem, přidává se do řad úřadu pro nemrtvé policisty, který chrání živé obyvatele Země od zlotřilých praktik těch ne úplně živých.

Vážně jsem R.I.P.D., URNĚ nebo vlastně čemu to, chtěl fandit. Osobně jsem předlohu sice nečetl, nicméně hlavní premisa takové nemrtvé variace na Muže v černém prostě tak nějak zábavně prostě vypadala. Ryan Reynolds je navíc člověk, který by po řadě průserů nějakou hitovku jednoznačně potřeboval. Zvláště když mu měl sekundovat Jeff Bridges a Kevin Bacon, vypadalo to prostě nadějně. Bohužel ale výsledná slátanina která se do našich kin a zanedlouho na DVD a Bluray u nás dostane je nejdál od toho potenciálu zábavné oddychovky, jak jen to jde.    

To co se totiž do distrubce dostalo je totiž jen prachobyčejná kopírka agentů s černými obleky, která nenabízí prakticky nic nového a v rámci ujetosti a hlouposti překonává dalece většinu toho, co bylo v tomto ohledu natočeno. Nejen totiž, že příběh je sbírkou nudy a klišé, kamera a režie mu ani zdaleka nepomáhají. Ba právě naopak. Schwentkemu se snímek doslova rozpadá pod rukama a tak takové věci jako problémy v kontinuitě záběrů (které by se v áčkové kinematografii vyskytovat neměly) jsou zde na běžném pořádku. Navíc kamera se snaží působit většinu času poněkud neobyčejně, avšak ne vždy úspěšně. Některé sekvence jsou vyloženě pochvaly hodné, avšak ty druhé, které působí takříkajíc sebestředně, lacině nebo blbě (nebo vše naráz) jsou ve filmu častější. Přičtěte si k tomu vyloženě mizernou kvalitu digitálních triků, které zaspaly dobu o dlouhá léta a máte zhruba to, co na vás na domácích nosičích čeká. 

URNA tak končí jako jedno z největších zklamání letošního roku. Ve všech ohledech mizerný snímek je téměř vzorovým příkladem naprosto prokoučované šance na oddychovou zábavu. Režijně těžce nezvládnutý film doplácí na chabý a tuctový scénář plný klišé a stereotypních momentů (do jaké míry to ve filmu o nemrtvých policistech lze), ve větší části záběrů rušivou kameru a ničím nevýrazný zbytek. Jeff Bridges coby přehrávající kovboj je většinu času relativně fajn, ale když už jedinnou světlou stránkou je do extrému zahnaný kovboj trousící jednu otřepanou hlášku za druhou, něco bude očividně špatně. 


Uff, tak tohle jsme si snad ani nezasloužili. Schwentke ukázal, že spíše než jistota to u něj posledně byla náhoda. URNA je totiž ve všech ohledech mizerně zpracovaná látka, která ve většině momentů vyvolává dotaz "proč?". Za sto třicet mega by se dal natočit určitě zábavnější snímek než tato mizerná kopírka Mužů v černém. Slabé scénáristicky a režijně, co se týče kamery ty světlé momenty vyvažuje daleko větší procento těch vyloženě špatných. Herecky to bohužel není taky kdoví jaká spása. Co se týče letošní programové nabídky, rozhodně jedno z největších zklamání tohoto roku.   

 Koktejl:
20% Muži v černém
20% Nemrtví
20% Vyloženě slabé zpracování a scénář
20% Mizerné digitální triky
20% Klišé


R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů
( R.I.P.D., R.I.P.D. – URNA: Útvar rozhodne neživých agentov )
Akční / Komedie / Krimi / Fantasy
USA, 2013, 96 min

Režie: Robert Schwentke
Předloha: Peter M. Lenkov (kniha)
Scénář: Phil Hay, Matt Manfredi
Kamera: Alwin H. Kuchler
Hudba: Christophe Beck
Hrají: Ryan Reynolds, Jeff Bridges, Kevin Bacon, Robert Knepper, Mary-Louise Parker, Stephanie Szostak, James Hong, Devin Ratray, Mike O'Malley, Marisa Miller, Daniel Lowney, Robert Masiello, Morgane Slemp, Zoe Aggeliki

Nevhodný mládeži do 12 let
V kinech ČR od: 18.07.2013 CinemArt
V kinech SR od: 18.07.2013 Barracuda Movie
Na DVD od: 20.11.2013 Bonton
Na Blu-ray od: 20.11.2013 Bonton

http://www.csfd.cz/film/294303-r-i-p-d-urna-utvar-rozhodne-nezivych-agentu/
http://www.imdb.com/title/tt0790736/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit.