Přeskočit na hlavní obsah

R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů | R.I.P.D. [35%]

Robert Schwentke sice v Hollywoodu již nějakou dobu působí, jméno si však udělal až tři roky starou slezinou akčních hrdinů na pokraji důchodu RED. Od pokračování, kterého jsme se dočkali letos pod taktovkou Dean Parisota, utekl k další komiksové adaptaci, tentokrát o policejním sboru nemrtvých policistů. Pomohl si, nebo spíše přesvědčil o tom, že to posledně vlastně byla jen náhoda?

Nick Walker má den blbec. Při posledním zásahu si s partnerem rozdělili fragmenty zlatého artefaktu, které mají v plánu výhodně prodat. Jenže Nicka tíží svědomí. Druhý den ráno v práci mu tak před tím, než vyrazí na další zásah sdělí, že svůj podíl odevzdá na policii, že mu špatné svědomí za to nestojí. To bohužel jeho parťák slyšet nechtěl a tak jej během zásahu mimo zraky ostatních zastřelí. Nick se ovšem ocitne v hledáčku organizace RIPD. Místo toho aby tak stanu před posledním soudem, přidává se do řad úřadu pro nemrtvé policisty, který chrání živé obyvatele Země od zlotřilých praktik těch ne úplně živých.

Vážně jsem R.I.P.D., URNĚ nebo vlastně čemu to, chtěl fandit. Osobně jsem předlohu sice nečetl, nicméně hlavní premisa takové nemrtvé variace na Muže v černém prostě tak nějak zábavně prostě vypadala. Ryan Reynolds je navíc člověk, který by po řadě průserů nějakou hitovku jednoznačně potřeboval. Zvláště když mu měl sekundovat Jeff Bridges a Kevin Bacon, vypadalo to prostě nadějně. Bohužel ale výsledná slátanina která se do našich kin a zanedlouho na DVD a Bluray u nás dostane je nejdál od toho potenciálu zábavné oddychovky, jak jen to jde.    

To co se totiž do distrubce dostalo je totiž jen prachobyčejná kopírka agentů s černými obleky, která nenabízí prakticky nic nového a v rámci ujetosti a hlouposti překonává dalece většinu toho, co bylo v tomto ohledu natočeno. Nejen totiž, že příběh je sbírkou nudy a klišé, kamera a režie mu ani zdaleka nepomáhají. Ba právě naopak. Schwentkemu se snímek doslova rozpadá pod rukama a tak takové věci jako problémy v kontinuitě záběrů (které by se v áčkové kinematografii vyskytovat neměly) jsou zde na běžném pořádku. Navíc kamera se snaží působit většinu času poněkud neobyčejně, avšak ne vždy úspěšně. Některé sekvence jsou vyloženě pochvaly hodné, avšak ty druhé, které působí takříkajíc sebestředně, lacině nebo blbě (nebo vše naráz) jsou ve filmu častější. Přičtěte si k tomu vyloženě mizernou kvalitu digitálních triků, které zaspaly dobu o dlouhá léta a máte zhruba to, co na vás na domácích nosičích čeká. 

URNA tak končí jako jedno z největších zklamání letošního roku. Ve všech ohledech mizerný snímek je téměř vzorovým příkladem naprosto prokoučované šance na oddychovou zábavu. Režijně těžce nezvládnutý film doplácí na chabý a tuctový scénář plný klišé a stereotypních momentů (do jaké míry to ve filmu o nemrtvých policistech lze), ve větší části záběrů rušivou kameru a ničím nevýrazný zbytek. Jeff Bridges coby přehrávající kovboj je většinu času relativně fajn, ale když už jedinnou světlou stránkou je do extrému zahnaný kovboj trousící jednu otřepanou hlášku za druhou, něco bude očividně špatně. 


Uff, tak tohle jsme si snad ani nezasloužili. Schwentke ukázal, že spíše než jistota to u něj posledně byla náhoda. URNA je totiž ve všech ohledech mizerně zpracovaná látka, která ve většině momentů vyvolává dotaz "proč?". Za sto třicet mega by se dal natočit určitě zábavnější snímek než tato mizerná kopírka Mužů v černém. Slabé scénáristicky a režijně, co se týče kamery ty světlé momenty vyvažuje daleko větší procento těch vyloženě špatných. Herecky to bohužel není taky kdoví jaká spása. Co se týče letošní programové nabídky, rozhodně jedno z největších zklamání tohoto roku.   

 Koktejl:
20% Muži v černém
20% Nemrtví
20% Vyloženě slabé zpracování a scénář
20% Mizerné digitální triky
20% Klišé


R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů
( R.I.P.D., R.I.P.D. – URNA: Útvar rozhodne neživých agentov )
Akční / Komedie / Krimi / Fantasy
USA, 2013, 96 min

Režie: Robert Schwentke
Předloha: Peter M. Lenkov (kniha)
Scénář: Phil Hay, Matt Manfredi
Kamera: Alwin H. Kuchler
Hudba: Christophe Beck
Hrají: Ryan Reynolds, Jeff Bridges, Kevin Bacon, Robert Knepper, Mary-Louise Parker, Stephanie Szostak, James Hong, Devin Ratray, Mike O'Malley, Marisa Miller, Daniel Lowney, Robert Masiello, Morgane Slemp, Zoe Aggeliki

Nevhodný mládeži do 12 let
V kinech ČR od: 18.07.2013 CinemArt
V kinech SR od: 18.07.2013 Barracuda Movie
Na DVD od: 20.11.2013 Bonton
Na Blu-ray od: 20.11.2013 Bonton

http://www.csfd.cz/film/294303-r-i-p-d-urna-utvar-rozhodne-nezivych-agentu/
http://www.imdb.com/title/tt0790736/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Blade Runner 2049 [85%]

Jeden z největších filmových kultů posledních desetiletí hlásí návrat. Sci-fi Blade Runner Ridleyho Scotta se dočkalo přímého následovníka od jednoho z nejvelebenějších režisérů současnosti, které včerejším dnem vstoupilo do českých a slovenských kin. Pro velkou část publika se jedná dokonce o filmovou událost podzimu (ne-li celého roku). Očekávání byla veliká, nicméně už ze začátku je potřeba říct jednu věc. Blade Runner 2049 je filmová pecka, kterou si nebudete chtít nechat ujít, ať už jste fanoušci originálu, či nikoliv.