Přeskočit na hlavní obsah

R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů | R.I.P.D. [35%]

Robert Schwentke sice v Hollywoodu již nějakou dobu působí, jméno si však udělal až tři roky starou slezinou akčních hrdinů na pokraji důchodu RED. Od pokračování, kterého jsme se dočkali letos pod taktovkou Dean Parisota, utekl k další komiksové adaptaci, tentokrát o policejním sboru nemrtvých policistů. Pomohl si, nebo spíše přesvědčil o tom, že to posledně vlastně byla jen náhoda?

Nick Walker má den blbec. Při posledním zásahu si s partnerem rozdělili fragmenty zlatého artefaktu, které mají v plánu výhodně prodat. Jenže Nicka tíží svědomí. Druhý den ráno v práci mu tak před tím, než vyrazí na další zásah sdělí, že svůj podíl odevzdá na policii, že mu špatné svědomí za to nestojí. To bohužel jeho parťák slyšet nechtěl a tak jej během zásahu mimo zraky ostatních zastřelí. Nick se ovšem ocitne v hledáčku organizace RIPD. Místo toho aby tak stanu před posledním soudem, přidává se do řad úřadu pro nemrtvé policisty, který chrání živé obyvatele Země od zlotřilých praktik těch ne úplně živých.

Vážně jsem R.I.P.D., URNĚ nebo vlastně čemu to, chtěl fandit. Osobně jsem předlohu sice nečetl, nicméně hlavní premisa takové nemrtvé variace na Muže v černém prostě tak nějak zábavně prostě vypadala. Ryan Reynolds je navíc člověk, který by po řadě průserů nějakou hitovku jednoznačně potřeboval. Zvláště když mu měl sekundovat Jeff Bridges a Kevin Bacon, vypadalo to prostě nadějně. Bohužel ale výsledná slátanina která se do našich kin a zanedlouho na DVD a Bluray u nás dostane je nejdál od toho potenciálu zábavné oddychovky, jak jen to jde.    

To co se totiž do distrubce dostalo je totiž jen prachobyčejná kopírka agentů s černými obleky, která nenabízí prakticky nic nového a v rámci ujetosti a hlouposti překonává dalece většinu toho, co bylo v tomto ohledu natočeno. Nejen totiž, že příběh je sbírkou nudy a klišé, kamera a režie mu ani zdaleka nepomáhají. Ba právě naopak. Schwentkemu se snímek doslova rozpadá pod rukama a tak takové věci jako problémy v kontinuitě záběrů (které by se v áčkové kinematografii vyskytovat neměly) jsou zde na běžném pořádku. Navíc kamera se snaží působit většinu času poněkud neobyčejně, avšak ne vždy úspěšně. Některé sekvence jsou vyloženě pochvaly hodné, avšak ty druhé, které působí takříkajíc sebestředně, lacině nebo blbě (nebo vše naráz) jsou ve filmu častější. Přičtěte si k tomu vyloženě mizernou kvalitu digitálních triků, které zaspaly dobu o dlouhá léta a máte zhruba to, co na vás na domácích nosičích čeká. 

URNA tak končí jako jedno z největších zklamání letošního roku. Ve všech ohledech mizerný snímek je téměř vzorovým příkladem naprosto prokoučované šance na oddychovou zábavu. Režijně těžce nezvládnutý film doplácí na chabý a tuctový scénář plný klišé a stereotypních momentů (do jaké míry to ve filmu o nemrtvých policistech lze), ve větší části záběrů rušivou kameru a ničím nevýrazný zbytek. Jeff Bridges coby přehrávající kovboj je většinu času relativně fajn, ale když už jedinnou světlou stránkou je do extrému zahnaný kovboj trousící jednu otřepanou hlášku za druhou, něco bude očividně špatně. 


Uff, tak tohle jsme si snad ani nezasloužili. Schwentke ukázal, že spíše než jistota to u něj posledně byla náhoda. URNA je totiž ve všech ohledech mizerně zpracovaná látka, která ve většině momentů vyvolává dotaz "proč?". Za sto třicet mega by se dal natočit určitě zábavnější snímek než tato mizerná kopírka Mužů v černém. Slabé scénáristicky a režijně, co se týče kamery ty světlé momenty vyvažuje daleko větší procento těch vyloženě špatných. Herecky to bohužel není taky kdoví jaká spása. Co se týče letošní programové nabídky, rozhodně jedno z největších zklamání tohoto roku.   

 Koktejl:
20% Muži v černém
20% Nemrtví
20% Vyloženě slabé zpracování a scénář
20% Mizerné digitální triky
20% Klišé


R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů
( R.I.P.D., R.I.P.D. – URNA: Útvar rozhodne neživých agentov )
Akční / Komedie / Krimi / Fantasy
USA, 2013, 96 min

Režie: Robert Schwentke
Předloha: Peter M. Lenkov (kniha)
Scénář: Phil Hay, Matt Manfredi
Kamera: Alwin H. Kuchler
Hudba: Christophe Beck
Hrají: Ryan Reynolds, Jeff Bridges, Kevin Bacon, Robert Knepper, Mary-Louise Parker, Stephanie Szostak, James Hong, Devin Ratray, Mike O'Malley, Marisa Miller, Daniel Lowney, Robert Masiello, Morgane Slemp, Zoe Aggeliki

Nevhodný mládeži do 12 let
V kinech ČR od: 18.07.2013 CinemArt
V kinech SR od: 18.07.2013 Barracuda Movie
Na DVD od: 20.11.2013 Bonton
Na Blu-ray od: 20.11.2013 Bonton

http://www.csfd.cz/film/294303-r-i-p-d-urna-utvar-rozhodne-nezivych-agentu/
http://www.imdb.com/title/tt0790736/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...