Přeskočit na hlavní obsah

Paranoia [35%]

Měl to být snímek, ve kterém se po dlouhých letech opět spojí dvě herecké legendy a rozdají si to spolu na filmovém plátně, zatímco si jedna nadějná tvář showbyznysu trochu přihřeje tu svojí hereckou polivčičku. Bohužel něco nevyšlo a snímek zámořskými kiny prošuměl jak dlouho žádný jiný. Kritici taky zrovna nadšením nehýkali a tak se k nám do distribuce snímek nedostal. Je ale thriller Paranoia opravdu tak špatný jak se o něm šušká?


Adam (Liam Hemsworth) pracuje v renomované IT firmě, kde se však i přes jeho pracovní nasazení výsledky nemůže se svým týmem dostat někam výše ve firemním žebříčku. Když navíc jeho aktuální projekt nezaujme šéfa firmy Nicolase Wyatta (Gary Oldman), je propuštěn. Jeho plán vrátit vyhazov zaměstnavateli však nevyjde nejlépe a tak má na krku obvinění ze zpronevěry firemních fondů. Wyatt pro něj ovšem má nabídku, jak tohle všechno vymazat a ještě si přijít na slušné peníze, ze kterých pak může zaplatit finančně náročnou léčbu svého otce. Jeho úkolem je nechat se zaměstnat u Wyattova mentora a současného úhlavního nepřítele Jocka Goddarda (Harrison Ford). Z jeho firmy chce Wyatt dostat nejen jejich firemní tajemství, nicméně Adam má za úkol zjistit také co nejvíce o připravovaném revolučním telefonu, který by mohl Wyattovu firmu položit na lopatky. 


Šestnáct let po Air Force One a ti dva si jdou zase po krku. Tentokrát samozřejmě v jiných rolích, avšak pořád tahle konfrontace dvou hvězd funguje. Tedy, do jisté míry. Když totiž Gary Oldman a Harrison Ford odloží rukavice a jdou si přímo po krku, Paranoia funguje tak, jak by asi měla celou dobu. Problém je, že to nadšení a zapálení z verbálního souboje dvou hereckých legend vám nevydrží ani do konce jejich dvou dialogů, které ve filmu prohodí. Pořád je to ale to, co by se na snímku dalo považovat za pozitivní, protože pokud se začneme dívat jinde, tak to teprve začne být horská dráha. 

Robert Luketic natočil před lety poměrně solidní Oko bere s Kevinem Spacym, takže by vizuální stránku měl mít docela zvládnutou. A taky že má. Jenže tím to také končí. Rádoby efektivní audiovizuální stránka totiž ve většině času vyznívá úplně na prázdno a v té druhé části se vás pokusí umořit zase pro jednou vydatnou náloží product placementu že by se z toho udivili i tvůrci Ordinace v růžové zahradě a Ulice. Není to sice žádný nábytek Jamall na každém kroku ale i tak to nedává v rámci celého světa tohohle filmu zrovna logiku. A když už jsme u logiky, je tu jeden takový poznatek co se týče jejího vztahu s tímto snímkem. A to je fakt, že ji budete ve snímku Paranoia hledat marně.

Ona už základní synopse zní jako dalších x podobných thrillerů o průmyslové špionáži a to je přesně to co dostanete. Mix všeho možného, co jinde tak nějak fungovalo, tak se to rozhodli nacpat i sem s tím, že to namíchají do koktejlu dle vlastního receptu. Výsledek je takový, že je všechno povědomé, stereotypní a neoriginální, ale také především blbé. 

A to je vlastně tak i všechno, co se dá objektivně k Paranoie říci. Ve všech ohledech naivní a hloupá kopírka stokrát viděného, která nenabízí ani špetku invence a rádoby chytrý scénář je postaven jen na věrně známých replikách z dravého byznysu. Oldman i Ford tu hrají ony druhé housle v pozadí, nicméně až na pár jemných záblesků do dob dřívější slávy není moc o co stát.  Paranoia je dalším vzorovým případem snímku, který je tak zbytečně zfušovaný, že po zásluze propadl jak kriticky tak komerčně. Je ale i tak škoda, že další setkání dvou tak velkých hereckých jmen nebylo u nějaké kvalitnější látky. Potenciál tu byl, nicméně to co se nakonec dostalo do distribuce není nic jiného než jen hloupé podprůměrné béčko které zkrátka nudí.        

Gary Oldman a Harrsion Ford si jdou už zase po krku. Problém je však v tom, že jim to není moc platné. Doba Air Force One už dávno pominula a tihle dva jakoby si na ni ani nechtěli zavzpomínat. Těch pár záblesků je sice fajn, nicméně v celkovém pohledu žádná hitparáda. A to je tak jediné co k Paranoie říci. Thriller z prostředí IT, který mělo být odrazovým můstkem Thorova bratra k něčemu většímu a jeho snahou přihřát se ve světle dvou hereckých legend, však skončil jako prachmizerné a hloupé béčko, které kopíruje kde se dá a vlastní invenci nedokládá téměř žádnou. Zkrátka nuda na všech frontách. 

 Koktejl:
20% Thrilller z prostředí IT
25% Nuda
25% Kopírování od kolegů
20% Dvě herecké legendy jako předhazovači
10% Thor junior


Paranoia

Drama / Thriller
USA / Francie, 2013, 106 min

Režie: Robert Luketic
Předloha: Joseph Finder (kniha)
Scénář: Barry Levy, Jason Dean Hall
Kamera: David Tattersall
Hrají: Liam Hemsworth, Amber Heard, Gary Oldman, Harrison Ford, Embeth Davidtz, Lucas Till, Richard Dreyfuss, Josh Holloway, Julian McMahon, Kevin Kilner, Charlie Hofheimer, Mark Moses

http://www.csfd.cz/film/319939-paranoia/
http://www.imdb.com/title/tt1413495/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room. Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku Wind River z minulého roku?

Ztracen v džungli | Jungle

Skutečné příběhy táhnou, zvláště pak ty, u kterých místy zůstává rozum stát na dtím, co všechno někteří lidé dokázali přežít či udělat. Na této vlně se pokouší svézt i jedna z posledních letošních novinek v českých a slovenských kinech, australské drama Ztracen v Džungli, v jehož hlavní roli se objevil Daniel Radcliffe a které mapuje jednu životní etapu dobrodruha Yossiho Ghinsberga. Vyplatí se mezi vánoci vyrazit na tuhle napínavou podívanou nebo je lepší zůstat v klidu doma a užít si raději nějaký ověřený kousek? 

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit.