Přeskočit na hlavní obsah

Blended [35%]

Adama Sandlera mám zkártka rád. I přesto, že mě jeho poslední filmy těžce nebaví a Jack a Jill považuju za jedno z největších zvěrstev posledních let, už jen díky faktu, že jsem na jeho komediích dá se říci vyrůstal, mu neupřu šanci na comeback. A to i v případě, že se jedná o film jako Blended, který už od upoutávek vypadá jako jedno velké klišé a stále to samé dokola. I přesto jsem se ale do novinky, které česká premiéra byla na poslední chvíli zrušena a tak se jí dočkají jen ti přebývající na Slovensku, s chutí pustil. Jak tedy dopadlo třetí romantické setkání Adama Sandlera a Drew Barrymore na stříbrném plátně?

Jim (Adam Sandler) a Lauren (Drew Barrymore) se ocitají v podobné situaci. Po letech manželství jsou najednou singl a tak vyrážejí na rande na slepo, kde na sebe narážejí. Rande ovšem dopadne naprosto katastrofálně a oba se rozcházejí ne zrovna nadšeni. Náhoda je ovšem svede dohromady v momentě, kdy Jimův šéf a Laurenina kolegyně, kteří spolu udržují vztah, odřeknou snovou dovolenou v Africe. Jim a Lauren od nich nezávisle na sobě dovolenou odkoupí a tak se v Africe opět potkávají i se svými potomky. Jak ovšem dvě rodiny, které se moc nesnesou vydrží spolu týden v letovisku které je přeplněné zamilovanými páry?

Popravdě, jsem z této komedie tak trochu v rozpacích. Snažil jsem se během projekce být co nejméně zaujatý v závislosti na posledních počinech mého oblíbeného komika. Tady je to ovšem trochu problém, protože dostáváte v téměř dvouhodinovém balení opět všechny jasné trademarky typické Sandlerovky v tom jistém otřepaném podání jako kdekoliv jinde. Bohužel se nejedná o tak uhozenou variaci jakou předvedl třeba Zohan - Krycí jméno kadeřník, spíše se jedná o marnou snahu zapůsobit tím, co už v té samé variaci dělá Sandler nějakých 16 let. Když se tak objeví opět vtípky zahrnující dámskou menstruaci, masturbaci, tělní tekutiny atd, máte chuť si začít odškrtávat z toho, co se na vás vlastně ještě chystá z naprosto nenápaditého filmu, který je jen další kopií toho samého, co už jste od tohoto komika viděli mockrát. 

Přidejte k tomu hloupoučký scénář, který minimálně v první polovině zabíjí veškerou snahu tuhle topící loď zachránit. Sandler byl vždy synonymem laciných vtípků (teď samozřejmě myslím jeho komedie, nikoliv jeho dramatické polohy v snímcích jako Opilí láskou nebo Volání o pomoc), nicméně tady opět klesá na svoje humoristické dno. Nicméně taková hrůza jako třeba při rasistické večeři v Jack a Jill to není, takže alespoň to má snímek k plusu. Blended ovšem zachraňuje alespoň částečně druhá půle. Nevím jestli je to tím, že mě první půlka tak zdecimovala, nicméně v druhé půli se začne vyplácet ta investice do atmosféry feel good filmu, do pozadí se stáhnou víceméně laciné vtípky a Frank Coraci nechá chvíli pracovat nejen své docela sympatické postavy, ale také vyvstávající situace i přes svoji stereotypnost docela emocionálně fungují.   


A tak ve výsledku není rodinná komedie se špetkou romantiky Blended vlastně úplně tak špatná, jak by se mohlo po upoutávkách zdát. Pořád je to sice docela mrzká komediální výplňovka, která profituje především z recyklace stereotypů a předešlých filmů Sandlera, nicméně ve světle posledních kousků ve filmografii tohoto herce se jedná o docela neurážlivou oddychovku. Je sice propočítaná, nenápaditá a místy vás především v první půli bude cíleně štvát, na druhou stranu vás alespoň v závěru osloví bez umělých konstruktů jak vycucat z lidí emoce. Pořád se nicméně vyplatí raději oprášit 50x a stále poprvé


Adam Sandler a opět další recyklační dvouhodinovka. Tentokrát sice druhá polovina docela výsledný dojem zlepšila, avšak i tak je Blended jen kopírka toho, co už tu stokrát bylo i od samotného Sandlera a i přesto, že ho mám celkem rád, mě ty samé vtípky po dobu 16ti let už zkrátka nebaví. Po Jackovi a Jill se nicméně jedná o mírné zlepšení. Onen feel good moment jako 50x a stále poprvé, o který se tu pokoušeli, však tak úplně nenastal.  
 Koktejl: 
30% Stereotypy
20% Klišé a humor zahrnující tekutiny, především tělni
30% Každý další film Adama Sandlera
20% Romantika 
Blended
(The Familymoon)
Komedie
USA, 2014, 117 min

Režie: Frank Coraci
Scénář: Clare Sera, Ivan Menchell
Kamera: Julio Macat
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrají: Adam Sandler, Bella Thorne, Drew Barrymore, Terry Crews, Joel McHale, Wendi McLendon-Covey, Chelsea Handler, Kevin Nealon, Emma Fuhrmann, Jessica Lowe, Shaquille O'Neal

V kinech od: 03.07.2014 Continental

http://www.csfd.cz/film/342867-blended/
http://www.imdb.com/title/tt1086772/








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...