Přeskočit na hlavní obsah

Sabotáž | Sabotage [40%]

David Ayer si udělal jméno filmy Drsný časy a Patrola, nicméně scénáristicky je podepsán i pod filmy Training Day a Rychle a zběsile. Ještě předtím, než se dostane do kin jeho válečná výprava s Bradem Pittem Fury,  si však odskočil k jemu bližšímu tématu policejních jednotek ve snímku Sabotage, který se nakonec do českých kin nedostal. Ale ona to nakonec taková velká smůla nakonec nebude, protože druhá Patrola se tentokrát opravdu nekoná. 

John Wharton (Arnold Schwarzenegger), přezdívaný Breacher, patří se svým týmem k tomu nejlepšímu, co ozbrojené jednotky DEA mohou nabídnout. Během jedné z jejich akcí se ovšem rozhodnou pro to, ukrást si pro sebe trochu z peněz drogového kartelu, které právě zkonfiskovali. Když se pro ně ale pak vrátí, peníze jsou pryč a interní vyšetřování je jim na stopě. Z ničeho je ovšem obvinit nemohou a tak po šestiměsíčním vyšetřování opět dávají dohromady tým. Když se ovšem zdá, že bude zase vše dobré, někdo začne vraždit jednotlivé členy týmu. A zabijáci mají na sobě tetování elitních guatemalských vrahů...   

Abych pravdu řekl, prvních pár minut jsem byl ze snímku vyloženě nadšen. Jen známými tvářemi osazený týmy fungoval a i u mě nepříliš oblíbený Sam Worthington fungoval skvěle, neboť jsem ho z počátku ani nepoznal. Dokonce i samotný film přes svůj odklon od klasické přepálené akce fungoval slušně. Tenhle dojem nicméně hodně rychle opadl a zbyly jen občasné zajímavé útržky. Ty ovšem nedělají samy o sobě dobrý film. V momentě kdy se totiž po úvodní akci začnou řešit vztahové otázky a do hry vstoupí policejní vyšetřovatelé, jde celý film Sabotage kvalitativně neskutečně dolů.

Postavy se uvrhnou do kýčovitých stereotypů, jejichž motivace zavání účelným konstruktem, příběh je těžce nerealistický a plynulosti také moc neposbíral. Navíc i audiovizuální zpracování které Ayerovi normálně jde, tady těžce zklamává a jakýsi mezistupeň mezi realistickou Patrolou a jinak klasicky zpracovanými Street King zkrátka nenabízí nic, co by jej ospravedlňovalo. Akční scény jsou navíc vesměs bez náboje, což jen podtrhuje neskutečné klišé závěrečných dvou konfliktů a jejich vyústění.    

Sabotage vlastně má jediný, nicméně docela podstatný problém. Neví totiž vlastně čím chce být. Chvíli se tváří jako áčkové policejní drama, jindy jako výplachový béčkový akčňák a jindy zase jako televizní kriminálka. O westernu a dalších minoritních pokusech ani nemluvě. Při pohledu na další jméno, které je podepsané pod scénářem již je nicméně jasné, proč je tomu tak. Ayer totiž tuhle slátaninu napsal se Skipem Woodsem, který je zodpovědný mimojiné za průsery jménem Hitman a především Smrtonostná past: Opět v akci.


Tohle je zkrátka průser, který nezachrání ani nabouchaný Arnie v roli mazácké legendy federálních agentů. Hloupý příběh navrstvený kolem nelogických zvratů, předvídatelných závěrů a karikaturních postav, které zkrátka uvnitř policejního dramatu nefungují. Je to zatracená škoda, protože tohle vypadalo na tak moc víc než se ve skutečnosti do kin dostalo. Teď už se jen modlit, aby Fury nedopadlo stejně... 


Po téměř dokonalé patrole servíruje David Ayer takovouto zhovadilost? Tak to jsem opravdu nečekal. Slibné obsazení a zápletka bylo přetaveno v mizerné policejní drama se sklony k béčkovému akčnímu výplachu, laciné televizní kriminálce, westernu a já nevím k čemu všemu ještě. Ayer s Woodsem navíc napsali mizerné postavy, které jen podtrhují kýčovitý a nelogický příběh, spoléhající na stereotypy a naprosto účelně konstruované chování postav. Tohle fakt ne. Ayer to tentokrát nezachraňuje ani audiovizuálem, který je při troše štěstí maximálně průměrný
 Koktejl: 
50% Klišé a stereotyp
20% Nuda
30% Promarněný potenciál a herecké obsazení

Sabotage
(Breacher, Ten)
Akční / Krimi / Drama / Thriller
USA, 2014, 109 min

Režie: David Ayer
Scénář: Skip Woods, David Ayer
Kamera: Bruce McCleery
Hudba: David Sardy
Hrají: Arnold Schwarzenegger, Sam Worthington, Joe Manganiello, Harold Perrineau, Josh Holloway, Terrence Howard, Olivia Williams, Mireille Enos, Gary Grubbs, Max Martini, Martin Donovan, Ralf Moeller, Rus Blackwell, Tim Ware, Kevin Vance, Mark Schlegel

http://www.csfd.cz/film/285618-sabotage/
http://www.imdb.com/title/tt1742334/







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential

Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...