Přeskočit na hlavní obsah

Underworld: Krvavé války | Underworld: Blood Wars [50%]


Ať už si o pokračováních série Underworld a jejich kvalitách myslíme cokoliv, tahle značka pořád vydělává, což je hlavní faktor pro Hollywoodské producenty. A tak do kin přichází další kapitola příběhů upírky Seleny, která přímo navazuje na předešlý díl, Underworld: Probuzení.  A ani tentokrát se revoluce nekoná. Série jede v zajetých kolejích, byť se od posledně podařilo tvůrcům značku alespoň trochu zvednout. Na opodstatnění návštěvy kina to ale ani tentokrát nestačí. 

Selena (Kate Beckinsale) úspěšně zničila pokus Lykanů o genetickou mutaci, díky které by získali klíčovou výhodu v boji proti upírům. To ovšem pro ni znamenalo vzdát se své dcery a vydat se na útěk jak před upíry tak vlkodlaky. O několik let později je ovšem opět vystopována jednotkou nového lykanského vůdce Mariuse (Tobias Menzies) který chce za pomoci Seleny a její dcery zlikvidovat upíry jednou provždy. Své plány se vzpurnou upírkou má také členka upírské rady Semira (Lara Pulvey), která se s její pomocí chce dostat k absolutní moci... 

I přes své kvality je fajn vidět, že série Underworld se ne ve všem rozhodla kopírovat podobně laděnou sérií Resident Evil a po rapidním kvalitativní sešupu se také trochu zvednout. Nebudu zde tvrdit, že se jedná o kdovíjaký kvalitativní posun nebo vyloženě zásadní pro koncového diváka, avšak po hodinu a dvacet minut dlouhé a nic neříkající nudě kterou byl Underworld: Probuzení, se tentokrát alespoň něco ve filmu děje. Navíc, i když série vypadá čím dál laciněji (a čím dál více se vzdaluje charakteru, který stanovila prvním a částečně ještě druhým dílem) ne všechno v její zatím poslední kapitole vypadá hloupě. Některé momenty naopak vypadají a působí překvapivě slušně a místy i velkolepě. Což je po třech (respektive čtyřech) dílech docela vítaná změna. Pokud jste ovšem se sérií zůstali až do této doby, víte stejně zhruba co v kině na ploše slabé hodiny a půl čekat. 

Kate Beckinsale v korzetu a latexu vypadá pořád stejně stylově, zbytek jede tak nějak na volnoběh, což platí i o hlavním záporákovi v podání Tobiase Menziese, který se tak trochu dělí o místo s Larou Pulver. Potěší naopak trochu více prostoru pro Charlese Dance a celá nová komunita upírů daleko na severu. Nicméně i díky tomu se nový Underworld začíná čím dál více podobat videohernímu pojetí, což v jeho případě úplně nefunguje. Navíc, celá předfinálová část je pojata jako neskutečně nezáživná a do absurdna zahnaná přestřelka mezi upíry a vlkodlaky, což je přesně to, co člověk od takovéhoto filmu chce vidět. Dvě generické armády ozbrojených vojáků střílejících po sobě. Naštěstí onen, sice trochu uspěchaný, závěr filmu vrátí zase trochu charakteru. Pomrkávání po dalším díle sice poněkud dojem kazí, přesto to mohlo dopadnout daleko hůře. 

Na lacinost vizuálu jsem si stěžoval již v úvodu, kterou jen podporuje nepříliš zajímavá kamera Karla Waltera Lindenlauba, především však celý film stojí a padá na slabé režii televizní režisérky a filmové kameramanky Anny Foerster, která sice v atmosferických scénách umí vykouzlit poměrně zajímavé prostředí, ovšem veškeré kladné dojmy ztrácí v akčních sekvencích (s výjimkou parádně over-the-top rozpůlení vlkodlaka v letu, které se pohybuje někde na pomezí strašně cool momentu a neskutečně absurdního půlení žraloků motorovou pilou v sérii Sharknado).       

Pokud jste ovšem u série vydrželi takhle dlouho, nemá moc smysl vám tenhle díl dvakrát rozmlouvat. Návštěvu kina si Krvavé války zrovna dvakrát neobhájí, pro fanoušky série se ovšem jedná o další kapitolu v zavedeném stylu, která díky dostatku nových prvků působí daleko zajímavěji, než její přímý předchůdce. Pro nové diváky ovšem tahle série ztratila jakoukoliv relevanci a zajímavost. Snad jen ta Kate...  
A pokračujeme v zajetých kolejích. Série Underworld toho už moc zajímavého asi nepředvede a nový díl je toho zářným příkladem. Byť o něco zajímavější, nápaditější a zábavnější než Probuzení, Krvavé války jsou dokladem toho, že série stagnuje na místě a spokojí se jen s fragmentem toho, co nastínil první díl. Ta ztráta charakteru bolí o to víc, když tvůrci zapomenou na to, že ve filmu bojují upíři s vlkodlaky a přetaví jejich vzájemný konflikt v generickou přestřelku. Závěr to trochu pozvedne, přesto žádná sláva. Pro fanoušky série další pokračování v podobném stylu jako posledně, pro nové diváky pak víceméně absolutní ztráta času.     
25% Upíři
25% Vlkodlaci
25% Videohra
25% Setrvačnost
Underworld: Krvavé války
(Underworld: Blood Wars, Underworld: Krvavé vojny)
Akční / Horor
USA, 2016, 92 min

Režie: Anna Foerster
Scénář: Cory Goodman
Kamera: Karl Walter Lindenlaub
Hudba: Michael Wandmacher
Hrají: Kate Beckinsale, Theo James, Lara Pulver, Charles Dance, Bradley James, Tobias Menzies, Alicia Vela-Bailey, James Faulkner, Oliver Stark, Daisy Head, Peter Andersson, Brian Caspe, David Bowles, Blažena Hlasová, Jakub Hajner, Miroslav Lhotka
Producenti: Gary Lucchesi, Tom Rosenberg, Richard S. Wright, Len Wiseman, David Kern
Střih: Peter Amundson
Scénografie: Ondřej Nekvasil
Kostýmy: Bojana Nikitovic

Nevhodný mládeži do 15 let
Česko V kinech od: 08.12.2016 Falcon
Slovensko V kinech od: 01.12.2016 Itafilm
USA V kinech od: 06.01.2017 Screen Gems

http://www.csfd.cz/film/383807-underworld-krvave-valky/
http://www.imdb.com/title/tt3717252/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit.