Přeskočit na hlavní obsah

Underworld: Krvavé války | Underworld: Blood Wars [50%]


Ať už si o pokračováních série Underworld a jejich kvalitách myslíme cokoliv, tahle značka pořád vydělává, což je hlavní faktor pro Hollywoodské producenty. A tak do kin přichází další kapitola příběhů upírky Seleny, která přímo navazuje na předešlý díl, Underworld: Probuzení.  A ani tentokrát se revoluce nekoná. Série jede v zajetých kolejích, byť se od posledně podařilo tvůrcům značku alespoň trochu zvednout. Na opodstatnění návštěvy kina to ale ani tentokrát nestačí. 

Selena (Kate Beckinsale) úspěšně zničila pokus Lykanů o genetickou mutaci, díky které by získali klíčovou výhodu v boji proti upírům. To ovšem pro ni znamenalo vzdát se své dcery a vydat se na útěk jak před upíry tak vlkodlaky. O několik let později je ovšem opět vystopována jednotkou nového lykanského vůdce Mariuse (Tobias Menzies) který chce za pomoci Seleny a její dcery zlikvidovat upíry jednou provždy. Své plány se vzpurnou upírkou má také členka upírské rady Semira (Lara Pulvey), která se s její pomocí chce dostat k absolutní moci... 

I přes své kvality je fajn vidět, že série Underworld se ne ve všem rozhodla kopírovat podobně laděnou sérií Resident Evil a po rapidním kvalitativní sešupu se také trochu zvednout. Nebudu zde tvrdit, že se jedná o kdovíjaký kvalitativní posun nebo vyloženě zásadní pro koncového diváka, avšak po hodinu a dvacet minut dlouhé a nic neříkající nudě kterou byl Underworld: Probuzení, se tentokrát alespoň něco ve filmu děje. Navíc, i když série vypadá čím dál laciněji (a čím dál více se vzdaluje charakteru, který stanovila prvním a částečně ještě druhým dílem) ne všechno v její zatím poslední kapitole vypadá hloupě. Některé momenty naopak vypadají a působí překvapivě slušně a místy i velkolepě. Což je po třech (respektive čtyřech) dílech docela vítaná změna. Pokud jste ovšem se sérií zůstali až do této doby, víte stejně zhruba co v kině na ploše slabé hodiny a půl čekat. 

Kate Beckinsale v korzetu a latexu vypadá pořád stejně stylově, zbytek jede tak nějak na volnoběh, což platí i o hlavním záporákovi v podání Tobiase Menziese, který se tak trochu dělí o místo s Larou Pulver. Potěší naopak trochu více prostoru pro Charlese Dance a celá nová komunita upírů daleko na severu. Nicméně i díky tomu se nový Underworld začíná čím dál více podobat videohernímu pojetí, což v jeho případě úplně nefunguje. Navíc, celá předfinálová část je pojata jako neskutečně nezáživná a do absurdna zahnaná přestřelka mezi upíry a vlkodlaky, což je přesně to, co člověk od takovéhoto filmu chce vidět. Dvě generické armády ozbrojených vojáků střílejících po sobě. Naštěstí onen, sice trochu uspěchaný, závěr filmu vrátí zase trochu charakteru. Pomrkávání po dalším díle sice poněkud dojem kazí, přesto to mohlo dopadnout daleko hůře. 

Na lacinost vizuálu jsem si stěžoval již v úvodu, kterou jen podporuje nepříliš zajímavá kamera Karla Waltera Lindenlauba, především však celý film stojí a padá na slabé režii televizní režisérky a filmové kameramanky Anny Foerster, která sice v atmosferických scénách umí vykouzlit poměrně zajímavé prostředí, ovšem veškeré kladné dojmy ztrácí v akčních sekvencích (s výjimkou parádně over-the-top rozpůlení vlkodlaka v letu, které se pohybuje někde na pomezí strašně cool momentu a neskutečně absurdního půlení žraloků motorovou pilou v sérii Sharknado).       

Pokud jste ovšem u série vydrželi takhle dlouho, nemá moc smysl vám tenhle díl dvakrát rozmlouvat. Návštěvu kina si Krvavé války zrovna dvakrát neobhájí, pro fanoušky série se ovšem jedná o další kapitolu v zavedeném stylu, která díky dostatku nových prvků působí daleko zajímavěji, než její přímý předchůdce. Pro nové diváky ovšem tahle série ztratila jakoukoliv relevanci a zajímavost. Snad jen ta Kate...  
A pokračujeme v zajetých kolejích. Série Underworld toho už moc zajímavého asi nepředvede a nový díl je toho zářným příkladem. Byť o něco zajímavější, nápaditější a zábavnější než Probuzení, Krvavé války jsou dokladem toho, že série stagnuje na místě a spokojí se jen s fragmentem toho, co nastínil první díl. Ta ztráta charakteru bolí o to víc, když tvůrci zapomenou na to, že ve filmu bojují upíři s vlkodlaky a přetaví jejich vzájemný konflikt v generickou přestřelku. Závěr to trochu pozvedne, přesto žádná sláva. Pro fanoušky série další pokračování v podobném stylu jako posledně, pro nové diváky pak víceméně absolutní ztráta času.     
25% Upíři
25% Vlkodlaci
25% Videohra
25% Setrvačnost
Underworld: Krvavé války
(Underworld: Blood Wars, Underworld: Krvavé vojny)
Akční / Horor
USA, 2016, 92 min

Režie: Anna Foerster
Scénář: Cory Goodman
Kamera: Karl Walter Lindenlaub
Hudba: Michael Wandmacher
Hrají: Kate Beckinsale, Theo James, Lara Pulver, Charles Dance, Bradley James, Tobias Menzies, Alicia Vela-Bailey, James Faulkner, Oliver Stark, Daisy Head, Peter Andersson, Brian Caspe, David Bowles, Blažena Hlasová, Jakub Hajner, Miroslav Lhotka
Producenti: Gary Lucchesi, Tom Rosenberg, Richard S. Wright, Len Wiseman, David Kern
Střih: Peter Amundson
Scénografie: Ondřej Nekvasil
Kostýmy: Bojana Nikitovic

Nevhodný mládeži do 15 let
Česko V kinech od: 08.12.2016 Falcon
Slovensko V kinech od: 01.12.2016 Itafilm
USA V kinech od: 06.01.2017 Screen Gems

http://www.csfd.cz/film/383807-underworld-krvave-valky/
http://www.imdb.com/title/tt3717252/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...