Přeskočit na hlavní obsah

Underworld: Krvavé války | Underworld: Blood Wars [50%]


Ať už si o pokračováních série Underworld a jejich kvalitách myslíme cokoliv, tahle značka pořád vydělává, což je hlavní faktor pro Hollywoodské producenty. A tak do kin přichází další kapitola příběhů upírky Seleny, která přímo navazuje na předešlý díl, Underworld: Probuzení.  A ani tentokrát se revoluce nekoná. Série jede v zajetých kolejích, byť se od posledně podařilo tvůrcům značku alespoň trochu zvednout. Na opodstatnění návštěvy kina to ale ani tentokrát nestačí. 

Selena (Kate Beckinsale) úspěšně zničila pokus Lykanů o genetickou mutaci, díky které by získali klíčovou výhodu v boji proti upírům. To ovšem pro ni znamenalo vzdát se své dcery a vydat se na útěk jak před upíry tak vlkodlaky. O několik let později je ovšem opět vystopována jednotkou nového lykanského vůdce Mariuse (Tobias Menzies) který chce za pomoci Seleny a její dcery zlikvidovat upíry jednou provždy. Své plány se vzpurnou upírkou má také členka upírské rady Semira (Lara Pulvey), která se s její pomocí chce dostat k absolutní moci... 

I přes své kvality je fajn vidět, že série Underworld se ne ve všem rozhodla kopírovat podobně laděnou sérií Resident Evil a po rapidním kvalitativní sešupu se také trochu zvednout. Nebudu zde tvrdit, že se jedná o kdovíjaký kvalitativní posun nebo vyloženě zásadní pro koncového diváka, avšak po hodinu a dvacet minut dlouhé a nic neříkající nudě kterou byl Underworld: Probuzení, se tentokrát alespoň něco ve filmu děje. Navíc, i když série vypadá čím dál laciněji (a čím dál více se vzdaluje charakteru, který stanovila prvním a částečně ještě druhým dílem) ne všechno v její zatím poslední kapitole vypadá hloupě. Některé momenty naopak vypadají a působí překvapivě slušně a místy i velkolepě. Což je po třech (respektive čtyřech) dílech docela vítaná změna. Pokud jste ovšem se sérií zůstali až do této doby, víte stejně zhruba co v kině na ploše slabé hodiny a půl čekat. 

Kate Beckinsale v korzetu a latexu vypadá pořád stejně stylově, zbytek jede tak nějak na volnoběh, což platí i o hlavním záporákovi v podání Tobiase Menziese, který se tak trochu dělí o místo s Larou Pulver. Potěší naopak trochu více prostoru pro Charlese Dance a celá nová komunita upírů daleko na severu. Nicméně i díky tomu se nový Underworld začíná čím dál více podobat videohernímu pojetí, což v jeho případě úplně nefunguje. Navíc, celá předfinálová část je pojata jako neskutečně nezáživná a do absurdna zahnaná přestřelka mezi upíry a vlkodlaky, což je přesně to, co člověk od takovéhoto filmu chce vidět. Dvě generické armády ozbrojených vojáků střílejících po sobě. Naštěstí onen, sice trochu uspěchaný, závěr filmu vrátí zase trochu charakteru. Pomrkávání po dalším díle sice poněkud dojem kazí, přesto to mohlo dopadnout daleko hůře. 

Na lacinost vizuálu jsem si stěžoval již v úvodu, kterou jen podporuje nepříliš zajímavá kamera Karla Waltera Lindenlauba, především však celý film stojí a padá na slabé režii televizní režisérky a filmové kameramanky Anny Foerster, která sice v atmosferických scénách umí vykouzlit poměrně zajímavé prostředí, ovšem veškeré kladné dojmy ztrácí v akčních sekvencích (s výjimkou parádně over-the-top rozpůlení vlkodlaka v letu, které se pohybuje někde na pomezí strašně cool momentu a neskutečně absurdního půlení žraloků motorovou pilou v sérii Sharknado).       

Pokud jste ovšem u série vydrželi takhle dlouho, nemá moc smysl vám tenhle díl dvakrát rozmlouvat. Návštěvu kina si Krvavé války zrovna dvakrát neobhájí, pro fanoušky série se ovšem jedná o další kapitolu v zavedeném stylu, která díky dostatku nových prvků působí daleko zajímavěji, než její přímý předchůdce. Pro nové diváky ovšem tahle série ztratila jakoukoliv relevanci a zajímavost. Snad jen ta Kate...  
A pokračujeme v zajetých kolejích. Série Underworld toho už moc zajímavého asi nepředvede a nový díl je toho zářným příkladem. Byť o něco zajímavější, nápaditější a zábavnější než Probuzení, Krvavé války jsou dokladem toho, že série stagnuje na místě a spokojí se jen s fragmentem toho, co nastínil první díl. Ta ztráta charakteru bolí o to víc, když tvůrci zapomenou na to, že ve filmu bojují upíři s vlkodlaky a přetaví jejich vzájemný konflikt v generickou přestřelku. Závěr to trochu pozvedne, přesto žádná sláva. Pro fanoušky série další pokračování v podobném stylu jako posledně, pro nové diváky pak víceméně absolutní ztráta času.     
25% Upíři
25% Vlkodlaci
25% Videohra
25% Setrvačnost
Underworld: Krvavé války
(Underworld: Blood Wars, Underworld: Krvavé vojny)
Akční / Horor
USA, 2016, 92 min

Režie: Anna Foerster
Scénář: Cory Goodman
Kamera: Karl Walter Lindenlaub
Hudba: Michael Wandmacher
Hrají: Kate Beckinsale, Theo James, Lara Pulver, Charles Dance, Bradley James, Tobias Menzies, Alicia Vela-Bailey, James Faulkner, Oliver Stark, Daisy Head, Peter Andersson, Brian Caspe, David Bowles, Blažena Hlasová, Jakub Hajner, Miroslav Lhotka
Producenti: Gary Lucchesi, Tom Rosenberg, Richard S. Wright, Len Wiseman, David Kern
Střih: Peter Amundson
Scénografie: Ondřej Nekvasil
Kostýmy: Bojana Nikitovic

Nevhodný mládeži do 15 let
Česko V kinech od: 08.12.2016 Falcon
Slovensko V kinech od: 01.12.2016 Itafilm
USA V kinech od: 06.01.2017 Screen Gems

http://www.csfd.cz/film/383807-underworld-krvave-valky/
http://www.imdb.com/title/tt3717252/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ztracen v džungli | Jungle

Skutečné příběhy táhnou, zvláště pak ty, u kterých místy zůstává rozum stát na dtím, co všechno někteří lidé dokázali přežít či udělat. Na této vlně se pokouší svézt i jedna z posledních letošních novinek v českých a slovenských kinech, australské drama Ztracen v Džungli, v jehož hlavní roli se objevil Daniel Radcliffe a které mapuje jednu životní etapu dobrodruha Yossiho Ghinsberga. Vyplatí se mezi vánoci vyrazit na tuhle napínavou podívanou nebo je lepší zůstat v klidu doma a užít si raději nějaký ověřený kousek? 

Všechno nejhorší | Happy Death Day [50%]

Hororových jednohubek se do roka dostane do kin poměrně dost. Oproti nim se ale právě novinka tohoto týdne Všechno nejhorší rozhodla vyrukovat s poměrně originální premisou. Opisujíc od dnes již kultovní komedie Na Hromnice o den více vrhá hlavní hrdinku do opakujícího se dne, na jehož konci ji čeká boj o holý život. Podařilo se tentokrát opět zabodovat v posledních letech nadmíru úspěšnému producentovi Jasonu Blumovi i s tímto kouskem? A stojí tenhle horor za vaši návštěvu kina?

S láskou Vincent | Loving Vincent

Do českých a slovenských kin dorazil před pár dny snímek, který si jen tak s kterýmkoliv snímkem historie nespletete. Film S láskou Vincent pojednávající o posledních momentech života slavného malíře Vincenta Van Gogha je totiž jako vůbec první snímek historie složen kompletně z olejových maleb, které imitují právě styl malíře, o jehož životě tenhle životopisný snímek pojednává. Práci 120 malířů, která vyústila v 65 tisíc maleb rozpohybovaných do netradičního filmu najdete od 25. ledna v nabídce vybraných kin. Má ovšem tenhle snímek co nabídnout za hranicemi ojedinělé vizuální podoby?