Přeskočit na hlavní obsah

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?


Jason (Dacre Montgomery) má průšvih. Svoji hvězdnou sportovní kariéru díky své mladické nerozvážnosti zahodil a nyní nejen, že musí trávit volná odpoledne po škole, má policejně nařízené domácí vězení. Během výchovných sezení pod dohledem učitele se seznamuje s dalším problémovým studentem Billym (RJ Cyler), který mu slíbí pomoc se sledovacím zařízením, které má díky soudnímu příkazu na své noze. Výměnou za to bude ale potřebovat od Jasona pomoc se svým vlastním projektem. Ani jeden z nich však neví, že se zanedlouho s dalšími místními dospívajícími studenty dostanou na svá bedra úkol zachránit planetu zemi před zkázou.

Snaha aktualizovat podobně legendární značku, jakou jsou Strážci vesmíru, je poměrně pochopitelná. Seriálová odnož sice má nespočet svých vlastních pokračování, ty se ovšem drží zajetých kolejí vyšlapaných původním seriálem z roku 1993 a jeho filmových pokračování ze zbytku devadesátých let a počátku nového tisíciletí. Čas na nové pojetí celé značky tedy nastal. A tady je také hned první a nejzásadnější problém nové verze s názvem Power Rangers: Strážci vesmíru. Ačkoliv se totiž tahle novinka snaží působit sebevíce vážněji, dospěleji a především relevantněji (člověk by až čekal s tímhle nasazením kdy se objeví nějaký hrdina nebo záporák z blízkého východu), trápí tuhle filmovou novinku možná až přílišná vazba na původní materiál.

Power Rangers: Strážci vesmíru jsou totiž trestuhodně naivní podívanou, která se snaží brát až tak vážně a moderně, že působí hloupěji a laciněji, než téměř patnáct let starý originál. A to je sakra co říci. Především ale jakoby se tvůrci rozhodli inspirovat v nejnovější verzi Fantastické čtyřky a rozhodli se udělat všechno přesně po jejím vzoru. A všichni víme jak tenhle pokus Joshe Tranka před dvěma lety v kinech dopadl.

Ve výsledku tak místo akčněji položeného snímku s nádechem naivity dostanete hutnou porci středoškolského dramatu, které trestuhodně trpí na nedostatek akce a především nedostatek svých vlastních hrdinů. Film místo aby se věnoval samotnému týmu, se věnuje raději jejich osobním dramatům a neštěstím a samotné Strážce vesmíru uvidíte ve filmu jen na několik momentů během samotného konce. Čekali jste více? To máte holt smůlu. Tady spandexy a barevné trikoty berou druhou kolej dámy a pánové, stejně jako rozum.

Dean Israelite ve svém pojetí Strážců vesmíru totiž stráví příliš mnoho času snahou o něco, co ve filmu jednoduše není a pak mu jaksi nezbývá čas na nic víc. Jasně, zpracování Zordona s tváří hlasem Bryana Cranstona je fajn, stejně jako několik dílčích momentů ve filmu, nicméně to je zatraceně málo na to, aby to utáhlo více jak dvě hodiny dlouhý film. Zvláště připočteme-li fakt, že ani jeden z nových hrdinů nemá dostatek charisma nebo charakteru na to, aby o něj divák projevil sebemenší zájem. Tahle jednorozměrnost a nezajímavost postav se naneštěstí přenáší i na Elizabeth Banks coby hlavní záporačku filmu. Byť totiž na propagačních materiálech a na fotkách vypadá poměrně děsivě, v pohybu se jedná o děsivost úplně jiného charakteru. Nepříliš příjemné přehrávání a stupidní repliky z ní dělají jen další figurku něčeho, co nedává moc smysl ani vyloženě nefunguje.

Ona lacinost, nucenost a naivní přístup je ovšem prostoupený celým filmem, ne jen po příběhové stránce a obsazení. I samotné audiovizuální pojetí filmu evokuje snahu napodobit každý sebevíc úspěšný blockbuster posledních let s co nejmenšími náklady. Díky tomu film trikově vypadá podvyživený podobně, jako tomu bylo v případě televizního seriálu v devadesátkách s tím, že výsledné finále hlavních hrdinů a jejich nemesis je jen směsí digitálního nezáživného balastu, který jen podtrhuje neslanost a nemastnost toho, čím noví filmoví Strážci vesmíru jsou. Tohle se navíc dotýká i Bryana Tylera, který se postaral o hudební kulisu. Ta je směsicí povědomých motivů a výpůjček z rozdílných blockbusterů posledních let, která je nakombinovaná místy až do podivně lacině tanečního hávu, který jakoby se snažil místy až táhnout do Tron: Legacy a na straně druhé jako by dával vzpomenout na svoji práci pro Marvel.  Tak jako tak, díky absenci nějakého výraznějšího motivu (vyjma originálního motivu značky v části závěrečných titulků) je jeho hudební složka podobně snadno zapomenutelná, jako celý film.

 

Power Rangers: Strážci vesmíru jsou snahou o to, učinit značku zase relevantní a tak trochu se přiživit na v poslední době populárních superhrdinských filmech, byť snahou marnou. Nudné, laciné a nepříliš zajímavé, nové zpracování této legendární značky nedává ve výsledku moc argumentů pro to, věnovat své dvě hodiny života něčemu tak pitomoučkému a mrzkému. Možná to prťata budou hltat podobným způsobem, jako kdysi já seriál, velice o tom ale pochybuji. Tady pšenka nepokvete.
         
Tak po tomhle si těžko budete říkat Strážci vesmíru do toho! Dean Israelite se pokusil oživit legendární značku coby současný superhrdinský film, který je zároveň naivní a temný, zároveň cool a relevantní. No a nevyšlo to. Výsledek je mrzkou dvouhodinkou, ve které se hlavní hrdinové jako tým sotva objeví, zatímco nucenost, lacinost a naivita je všudypřítomná. Snadno zapomenutelný film, jehož hlavním akčním kouskem je nepříjemně digitální a nezajímavá bitka na konci a dvě minuty středoškolského dramatu které ji předchází. Pro prťata možná fajn, pro ostatní neskutečné morfování úplně mimo. 
25% Dětinská naivita na druhou
25% Lacinost
20% Protahovaný origin
30% Kult laciněji než v TV 
Power Rangers: Strážci vesmíru
(Power Rangers)
Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Fantasy
USA / Kanada, 2017, 123 min

Režie: Dean Israelite
Scénář: John Gatins
Kamera: Matthew J. Lloyd
Hudba: Brian Tyler
Hrají: Dacre Montgomery, Naomi Scott, RJ Cyler, Ludi Lin, Becky G, Elizabeth Banks, Bryan Cranston, Bill Hader, Matt Shively, David Denman, Anjali Jay, Patrick Sabongui, Emily Maddison, Sarah Grey, Caroline Cave, Robert Moloney, Lisa Berry, Garry Chalk, Erica Cerra, Amy Jo Johnson, Jason David Frank, Fiona Vroom, Fred Tatasciore
Producenti: Wyck Godfrey, Marty Bowen, Brian Casentini, Haim Saban
Střih: Martin Bernfeld, Dody Dorn
Scénografie: Andrew Menzies
Kostýmy: Kelli Jones

Mládeži přístupný
Česko V kinech od: 06.04.2017 Freeman Ent.
Slovensko V kinech od: 06.04.2017 Forum Film SK
Kanada V kinech od: 24.03.2017 Entertainment One
USA V kinech od: 13.01.2017 Lionsgate US

http://www.csfd.cz/film/50759-power-rangers-strazci-vesmiru/
http://www.imdb.com/title/tt3717490/
http://www.powerrangers.movie/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.