Přeskočit na hlavní obsah

Cargo

Netflixu se zatím co se týče originální filmové produkce moc nedaří. Neznamená to však, že by se nesnažil. I když už však několik zajímavých kousků ve své sbírce tahle platforma má, jsou to spíše jen vyjímky. Na tenhle rok společnost připravila hned několik vlastních filmových projektů každý měsíc a právě novinka Cargo, která vychází ze stejnojmenného krátkometrážního filmu z roku 2013, je novinka pro květen. Podařilo se téhle poněkud netradiční zombie podívané, kterou předplatitelé platformy mohou zhlédnout od 18. května,  zabodovat nebo se jedná o dalšího následovníka poněkud nešťastného trendu?  

Andy (Martin Freeman) se svojí ženou a dcerkou putuje opuištěnou krajinou, ve které se snaží přežít jak jen to jde. Svět postihla katastrofa a centra lidské civilizace nyní obývají jedinci nakažení neznámým virem, který z lidí dělá bezmyšlenkovité predátory, kteří útočí na vše živé. Jeden z těchto nemrtvých však během hledání zásob pokouše Andyho ženu a on se tak musí vydat hledat pomoc. Než ji však najde, ona umírá a Andy je přitom nakažen sám virem. Má jen 48 hodin na to zachránit svoji dcerku než jej infekce pohltí naplno a i on se promění v krevežíznivého jedince...

Bohužel ani tentokrát se zázrak nekoná. Podobně jako většina originální filmové tvorby od Netflixu, i Cargo působí spíše jako znouzectnost než jako plnohodnotná podívaná. Spíše je tak dalším důkazem toho, že se z téhle internetové platformy začíná čím dál tím více stávat alternativa těch nejlacinějších béček a céček z videopůjčovny dob dávno minulých.  A to není zrovna dvakrát dobrá vizitka.

Cargo se pokouší o to do poměrně vyčpělého žánru zombie filmů přidat vlastní prvky, kterými chce látku ozvláštnit. A když se přesně tohle v rámci možností filmu daří, vyvstávají další nedokonalosti, díky kterým tahle snaha přichází docela vniveč. Jistě, závěrečný zvrat událostí a celkově snaha o trochu jiný pohled na události fungují, film ovšem působí trestuhodně natahovaně a obsahuje dlouhé segmenty převážně o ničem. Bohužel to nejsou tentokráte takové ty momenty, kdy do sebe má divák nasát morální dilemata a atmosféru světa postihnutého zkázkou. Tady je to v podstatě vaření z vody za účelem natáhnutí jednoho či dvou zajímavých nápadů na metráž celovečerního filmu.

Což o to, že Martin Freeman je v roli starostlivého otce docela fajn a některé momenty dávají vyniknout kameře Geoffrey Simpsona, když i to něco málo přes hodinu a půl vás nechá víceméně chladnými. Zvláště, pokud máte za sebou ukázku k filmu, která víceméně vyzradí 90% toho, co se ve filmu vlastně bude dít. Pokud tak přemýšlím, komu tuhle novinku doporučit, je to docela problém. Jistě, pro skalní fanoušky Martina Freemana nebo samotného zombie žánru  je tohle asi docela jednoduchá volba, pro všechny ostatní ale Cargo nenabízí příliš mnoho argumentů proč mu věnovat čas. Po všech ohledech se totiž jedná o průměrné videobéčko, které se snaží mířit výše, ovšem trestuhodně selhává. Pokud jsou právě tyhlety laciná béčka vaší parketou, pak směle do toho. By ostatní máte dostatek vydařenějších filmů u kterých večer vypnout.

Natahovaný, nepříliš záživný či nápaditý film, jehož hlavním vývozním artiklem jsou jeden dva docela slušné nápady jak ozvláštnit zombie žánr, které se tvůrci pokusili natáhnout do podoby celovečerního filmu. Průměrné béčko po všech ohledech, které nezachrání ani Martin Freeman. 


Cargo
Drama / Thriller

Austrálie, 2018, 105 min

Režie: Ben Howling, Yolanda Ramke
Scénář: Yolanda Ramke
Kamera: Geoffrey Simpson
Hrají: Martin Freeman, Anthony Hayes, Caren Pistorius
Střih: Dany Cooper, Sean Lahiff
Scénografie: Josephine Ford
Kostýmy: Heather Wallace

Na Netflixu od: 18.05.2018 

https://www.csfd.cz/film/441947-cargo/
https://www.imdb.com/title/tt3860916/









Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...