Přeskočit na hlavní obsah

Cargo

Netflixu se zatím co se týče originální filmové produkce moc nedaří. Neznamená to však, že by se nesnažil. I když už však několik zajímavých kousků ve své sbírce tahle platforma má, jsou to spíše jen vyjímky. Na tenhle rok společnost připravila hned několik vlastních filmových projektů každý měsíc a právě novinka Cargo, která vychází ze stejnojmenného krátkometrážního filmu z roku 2013, je novinka pro květen. Podařilo se téhle poněkud netradiční zombie podívané, kterou předplatitelé platformy mohou zhlédnout od 18. května,  zabodovat nebo se jedná o dalšího následovníka poněkud nešťastného trendu?  

Andy (Martin Freeman) se svojí ženou a dcerkou putuje opuištěnou krajinou, ve které se snaží přežít jak jen to jde. Svět postihla katastrofa a centra lidské civilizace nyní obývají jedinci nakažení neznámým virem, který z lidí dělá bezmyšlenkovité predátory, kteří útočí na vše živé. Jeden z těchto nemrtvých však během hledání zásob pokouše Andyho ženu a on se tak musí vydat hledat pomoc. Než ji však najde, ona umírá a Andy je přitom nakažen sám virem. Má jen 48 hodin na to zachránit svoji dcerku než jej infekce pohltí naplno a i on se promění v krevežíznivého jedince...

Bohužel ani tentokrát se zázrak nekoná. Podobně jako většina originální filmové tvorby od Netflixu, i Cargo působí spíše jako znouzectnost než jako plnohodnotná podívaná. Spíše je tak dalším důkazem toho, že se z téhle internetové platformy začíná čím dál tím více stávat alternativa těch nejlacinějších béček a céček z videopůjčovny dob dávno minulých.  A to není zrovna dvakrát dobrá vizitka.

Cargo se pokouší o to do poměrně vyčpělého žánru zombie filmů přidat vlastní prvky, kterými chce látku ozvláštnit. A když se přesně tohle v rámci možností filmu daří, vyvstávají další nedokonalosti, díky kterým tahle snaha přichází docela vniveč. Jistě, závěrečný zvrat událostí a celkově snaha o trochu jiný pohled na události fungují, film ovšem působí trestuhodně natahovaně a obsahuje dlouhé segmenty převážně o ničem. Bohužel to nejsou tentokráte takové ty momenty, kdy do sebe má divák nasát morální dilemata a atmosféru světa postihnutého zkázkou. Tady je to v podstatě vaření z vody za účelem natáhnutí jednoho či dvou zajímavých nápadů na metráž celovečerního filmu.

Což o to, že Martin Freeman je v roli starostlivého otce docela fajn a některé momenty dávají vyniknout kameře Geoffrey Simpsona, když i to něco málo přes hodinu a půl vás nechá víceméně chladnými. Zvláště, pokud máte za sebou ukázku k filmu, která víceméně vyzradí 90% toho, co se ve filmu vlastně bude dít. Pokud tak přemýšlím, komu tuhle novinku doporučit, je to docela problém. Jistě, pro skalní fanoušky Martina Freemana nebo samotného zombie žánru  je tohle asi docela jednoduchá volba, pro všechny ostatní ale Cargo nenabízí příliš mnoho argumentů proč mu věnovat čas. Po všech ohledech se totiž jedná o průměrné videobéčko, které se snaží mířit výše, ovšem trestuhodně selhává. Pokud jsou právě tyhlety laciná béčka vaší parketou, pak směle do toho. By ostatní máte dostatek vydařenějších filmů u kterých večer vypnout.

Natahovaný, nepříliš záživný či nápaditý film, jehož hlavním vývozním artiklem jsou jeden dva docela slušné nápady jak ozvláštnit zombie žánr, které se tvůrci pokusili natáhnout do podoby celovečerního filmu. Průměrné béčko po všech ohledech, které nezachrání ani Martin Freeman. 


Cargo
Drama / Thriller

Austrálie, 2018, 105 min

Režie: Ben Howling, Yolanda Ramke
Scénář: Yolanda Ramke
Kamera: Geoffrey Simpson
Hrají: Martin Freeman, Anthony Hayes, Caren Pistorius
Střih: Dany Cooper, Sean Lahiff
Scénografie: Josephine Ford
Kostýmy: Heather Wallace

Na Netflixu od: 18.05.2018 

https://www.csfd.cz/film/441947-cargo/
https://www.imdb.com/title/tt3860916/









Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.