Přeskočit na hlavní obsah

Cargo

Netflixu se zatím co se týče originální filmové produkce moc nedaří. Neznamená to však, že by se nesnažil. I když už však několik zajímavých kousků ve své sbírce tahle platforma má, jsou to spíše jen vyjímky. Na tenhle rok společnost připravila hned několik vlastních filmových projektů každý měsíc a právě novinka Cargo, která vychází ze stejnojmenného krátkometrážního filmu z roku 2013, je novinka pro květen. Podařilo se téhle poněkud netradiční zombie podívané, kterou předplatitelé platformy mohou zhlédnout od 18. května,  zabodovat nebo se jedná o dalšího následovníka poněkud nešťastného trendu?  

Andy (Martin Freeman) se svojí ženou a dcerkou putuje opuištěnou krajinou, ve které se snaží přežít jak jen to jde. Svět postihla katastrofa a centra lidské civilizace nyní obývají jedinci nakažení neznámým virem, který z lidí dělá bezmyšlenkovité predátory, kteří útočí na vše živé. Jeden z těchto nemrtvých však během hledání zásob pokouše Andyho ženu a on se tak musí vydat hledat pomoc. Než ji však najde, ona umírá a Andy je přitom nakažen sám virem. Má jen 48 hodin na to zachránit svoji dcerku než jej infekce pohltí naplno a i on se promění v krevežíznivého jedince...

Bohužel ani tentokrát se zázrak nekoná. Podobně jako většina originální filmové tvorby od Netflixu, i Cargo působí spíše jako znouzectnost než jako plnohodnotná podívaná. Spíše je tak dalším důkazem toho, že se z téhle internetové platformy začíná čím dál tím více stávat alternativa těch nejlacinějších béček a céček z videopůjčovny dob dávno minulých.  A to není zrovna dvakrát dobrá vizitka.

Cargo se pokouší o to do poměrně vyčpělého žánru zombie filmů přidat vlastní prvky, kterými chce látku ozvláštnit. A když se přesně tohle v rámci možností filmu daří, vyvstávají další nedokonalosti, díky kterým tahle snaha přichází docela vniveč. Jistě, závěrečný zvrat událostí a celkově snaha o trochu jiný pohled na události fungují, film ovšem působí trestuhodně natahovaně a obsahuje dlouhé segmenty převážně o ničem. Bohužel to nejsou tentokráte takové ty momenty, kdy do sebe má divák nasát morální dilemata a atmosféru světa postihnutého zkázkou. Tady je to v podstatě vaření z vody za účelem natáhnutí jednoho či dvou zajímavých nápadů na metráž celovečerního filmu.

Což o to, že Martin Freeman je v roli starostlivého otce docela fajn a některé momenty dávají vyniknout kameře Geoffrey Simpsona, když i to něco málo přes hodinu a půl vás nechá víceméně chladnými. Zvláště, pokud máte za sebou ukázku k filmu, která víceméně vyzradí 90% toho, co se ve filmu vlastně bude dít. Pokud tak přemýšlím, komu tuhle novinku doporučit, je to docela problém. Jistě, pro skalní fanoušky Martina Freemana nebo samotného zombie žánru  je tohle asi docela jednoduchá volba, pro všechny ostatní ale Cargo nenabízí příliš mnoho argumentů proč mu věnovat čas. Po všech ohledech se totiž jedná o průměrné videobéčko, které se snaží mířit výše, ovšem trestuhodně selhává. Pokud jsou právě tyhlety laciná béčka vaší parketou, pak směle do toho. By ostatní máte dostatek vydařenějších filmů u kterých večer vypnout.

Natahovaný, nepříliš záživný či nápaditý film, jehož hlavním vývozním artiklem jsou jeden dva docela slušné nápady jak ozvláštnit zombie žánr, které se tvůrci pokusili natáhnout do podoby celovečerního filmu. Průměrné béčko po všech ohledech, které nezachrání ani Martin Freeman. 


Cargo
Drama / Thriller

Austrálie, 2018, 105 min

Režie: Ben Howling, Yolanda Ramke
Scénář: Yolanda Ramke
Kamera: Geoffrey Simpson
Hrají: Martin Freeman, Anthony Hayes, Caren Pistorius
Střih: Dany Cooper, Sean Lahiff
Scénografie: Josephine Ford
Kostýmy: Heather Wallace

Na Netflixu od: 18.05.2018 

https://www.csfd.cz/film/441947-cargo/
https://www.imdb.com/title/tt3860916/









Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechno nejhorší | Happy Death Day [50%]

Hororových jednohubek se do roka dostane do kin poměrně dost. Oproti nim se ale právě novinka tohoto týdne Všechno nejhorší rozhodla vyrukovat s poměrně originální premisou. Opisujíc od dnes již kultovní komedie Na Hromnice o den více vrhá hlavní hrdinku do opakujícího se dne, na jehož konci ji čeká boj o holý život. Podařilo se tentokrát opět zabodovat v posledních letech nadmíru úspěšnému producentovi Jasonu Blumovi i s tímto kouskem? A stojí tenhle horor za vaši návštěvu kina?

To | IT (70%)

Nejsem úplně fanouškem hororů, především pak produkce z posledních let, kde je jen málo originálních nápadů a téměř vše je jen oživování starých klišé a remaky kdysi populárních značek. Jeden z nich ovšem už od začátku vyvolával zájem nejednoho hororového skeptika. Tím je remake snímku To na motivy knihy Stephena Kinga. Původní televizní film udělal z Tima Curryho legendu a spousta lidí má dodnes také díky tomuto snímku strach z klaunů. Nyní však přiochází nová verze, kterou dlouhou dobu připravoval režisér Temného případu Cary Joji Fukunaga aby ji pak na povel dostal tvůrce hororu Mama Andy Muschietti, od které se čekaly velké věci. Naplnila tahle hororová novinka svůj potenciál?  

Ztracen v džungli | Jungle

Skutečné příběhy táhnou, zvláště pak ty, u kterých místy zůstává rozum stát na dtím, co všechno někteří lidé dokázali přežít či udělat. Na této vlně se pokouší svézt i jedna z posledních letošních novinek v českých a slovenských kinech, australské drama Ztracen v Džungli, v jehož hlavní roli se objevil Daniel Radcliffe a které mapuje jednu životní etapu dobrodruha Yossiho Ghinsberga. Vyplatí se mezi vánoci vyrazit na tuhle napínavou podívanou nebo je lepší zůstat v klidu doma a užít si raději nějaký ověřený kousek?